Giriş
WordPress sitenizde 500 Internal Server Error
sorunu mu var? Yalnız değilsiniz! Bu hata, WordPress web yöneticilerinin karşılaştığı en yaygın hatalardan biridir. 404 hatalarında genellikle kalıcı bağlantı ayarlarıbozulmuş oluyor. Ancak 404 hatasından farklı olarak, 500 hatasında sorunun kaynağını yakalamak kolay değildir.
500 Internal Server Error sorunun arkasındaki en yaygın ve popüler nedenler bozuk .htaccess dosyaları, hatalı dosya izinleri, komut dosyası zaman aşımları, uyumsuz PHP sürümü veya WordPress güncellemeleridir. Bununla birlikte, bu sorunun arkasında başka birçok sebep de olabilir. Bu nedenle, gerçek nedeni araştırmak için biraz daha derine inmeniz gerekecek. WordPress500 Internal Server Error sorunlarını gidermek için yapmanız gereken en iyi şeylerden biri, yaptığınız işlemleri geri izlemektir. WordPress sitenizin işlevini durdurmasına neden olan belirli olayları hatırlamayı deneyin (örneğin, bir eklenti / tema yüklemesi veya güncellemesi sonrasında). Hatanın tam olarak sebebini bulduktan sonra çözmesi çok daha kolay olacaktır.
İşte 9 farklı yöntemi kullanarak WordPress iç sunucu hatasını gidermekle ilgili hızlı bir rehber. Bu rehberde mümkün olan tüm çözümleri ele alacaksınız ve hatayı çözeceksiniz. Daha fazla zaman harcamaksızın, bu WordPress rehberine başlayalım.
Güvenlik her zaman önce gelir! Dolayısıyla herhangi bir işlem yapmadan önce sitenizin yedeklerini indirdiğinizden emin olun.
Seçenek 1 – WordPress tema ve eklentilerinden kaynaklanan “500 Internal Server Error”
Birçok durumda, eklentileri veya temaları yükledikten veya güncelleştirdikten sonra WordPress 500 Dahili Sunucu Hatası oluşur. Hangi WordPress eklentisinin veya temanın soruna neden olduğuna dair bir fikriniz varsa, çözüm yolunda zaten yarıya vardınız demektir.
Seçenek 1.1 – Eklenti yüklemesinden veya güncellemesinden kaynaklanan hata
Sayfanız yeni bir eklenti yüklemesi veya güncellemesi yapıldıktan sonra bozulduysa, eklentiyi devre dışı bırakarak veya kaldırarak düzeltebilirsiniz. Duruma bağlı olarak, bunu yapmanın iki yolu vardır.
WordPress yönetici panelinden eklentileri devre dışı bırakma
WordPress Kontrol Paneliniz hala erişilebilirse, aşağıda verilen adımları uygulayın:
- WordPress yönetici panelinize giriş yapın.
- Soldaki menüden Eklentiler > Yüklü eklentiler kısmına girin.
3.Problemli eklentiyi devre dışı bırakın.
- Sorunu düzeltip düzeltmediğini kontrol etmek için web sitesini tarayıcıda yenileyin.
- Değilse, başka bir eklentiyi devre dışı bırakın ve tüm eklentiler devre dışı bırakılana (veya web sitesi çalışmaya başlayana) kadar işlemi tekrarlayın.
- 500 Internal Server Error hatasından sorumlu olan eklentiyi bulduğunuzda, tekrar kaldırmayı ve yüklemeyi deneyin. Aynı işlevi yerine getiren farklı eklentileri arayabilir veya eklentinin neden WordPress ortamınızla uyumlu olmadığını kontrol etmek için eklenti geliştiricileri / topluluğuyla iletişime geçebilirsiniz.
Dosya Yöneticisi veya FTP ile WordPress eklentilerini devre dışı bırakma
Hata nedeniyle yönetici paneliniz çalışmıyor olabilir. Bu gibi durumlarda, hosting kontrol panelinizde bulunan Dosya Yöneticisi veya FileZilla gibi FTP istemcisi yardımıyla eklentileri devre dışı bırakabilir veya kaldırabilirsiniz.
- WordPress root dizininizde wp-content/plugins dizinine girin.
- Problemli eklentiyi bulun ve devre dışı bırakmak için klasörünün adını değiştirin. Örneğin, sonuna .pasif yazabilirsiniz. Eğer tamamen kaldırmak istiyorsanız, eklenti klasörünü silin.
- Bundan sonra, web sitenizi yenileyin. Sorun devam ederse, tüm eklentiler devre dışı bırakılana (veya site çalışmaya başlayana) kadar devam edin.
- Hataya neden olan eklentiyi bulduktan sonra yeniden yüklemeyi deneyebilir, başka bir eklenti arayıp eklenti geliştiricileriyle iletişim kurarak WordPress web sitenize nasıl uygulayacağınızı öğrenebilirsiniz.
Kaynak : Hostinger
Daha farklı sorunlarınızı yorum atarak bize bildirebilirsiniz.